Kreatyna na odchudzanie – fakt czy mit? Co daje na redukcji?

Kreatyna jest najpopularniejszym suplementem diety stosowanym wśród osób, które chcą powiększyć swoją wydolność i masę mięśniową. Ze względu na korzystne oddziaływanie kreatyny, jest ona bardzo chętnie wykorzystywana przez kulturystów, jako czynnik wyzwalający dodatkowe pokłady rezerw energii, podczas wykonywania ćwiczeń siłowych. Oprócz tej, podstawowej funkcji kreatyny, stosuje się ją także przy redukcji masy ciała. W jakich przypadkach kreatyna jest w stanie pomóc zniwelować tkankę tłuszczową, zachowując przy tym odpowiednie proporcje mięśni?

większa siła dzięki kreatynie

W jaki sposób kreatyna wpływa na odchudzanie i dlaczego działa?

Kreatyna jest związkiem chemicznym, który naturalnie występuje w ciele człowieka. Ludzie przyswajają ją razem z pożywieniem, a jej najbogatszym źródłem są mięsa, w szczególności czerwone. Kreatyna wspomaga procesy budulcowe mięśni, pomaga wyzwolić dodatkowe pokłady siły, redukuje negatywne skutki oddziaływania kwasu mlekowego — związku w głównej mierze odpowiedzialnego za powstawanie popularnych zakwasów. Ze względu na niską przyswajalność kreatyny z pożywienia, preparat można przyjmować także w formie suplementu. Aby zrozumieć, dlaczego redukcja tkanki tłuszczowej jest możliwa przy regularnym stosowaniu kreatyny, należy poznać pewien mechanizm, nieodłącznie związany z naszym metabolizmem. Związek stosowany jest przede wszystkich pośród osób chcących zwiększyć masę mięśniową. Oznacza to, że kreatyna na redukcji jest w stanie przyczynić się do upragnionej utraty wagi, bez redukowania pożądanej masy mięśniowej. Zalety kreatyny dla osób odchudzających są oczywiste: preparat poprawia kondycję mięśni, które są i tak osłabione przez dietę redukcyjną. Kreatyna „odżywi” mięśnie, chroniąc je przez spalaniem w wyniku niedoboru kalorii. Kreatyna na odchudzanie to dobry pomysł zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

6 form kreatyny bez węglowodanów Creatine Xplode Olimp

Keratyna, kreatynina czy kreatyna — co na odchudzanie?

Budowa smukłej sylwetki dzięki kreatynie

Jaka jest różnica między kreatyną a kreatyniną i keratyną? Kreatynina jest produktem metabolicznym, wydalanym z naszego organizmu wraz z moczem. Zbyt niska lub zbyt wysoka kreatynina we krwi może być symptomem wielu chorób, np. związanych z wydolnością nerek. Keratyna to zaś ważny składnik budulcowy m.in. włosów i paznokci, skomponowany z białek fibrylarnych. Kreatyna, jak podkreśliliśmy wyżej, jest składnikiem erogenicznym, a zatem wykazuje działanie poprawiające wydolność sportową. Warto zatem zwracać dokładną uwagę na nazwę suplementu, gdyż w sklepach znajdziemy także preparaty keratynowe. Tylko i wyłącznie suplement kreatynowy, z wszystkich wymienionych powyżej substancji, wykazuje realne działanie wspomagające redukcję wagi. Oddziałuje na organizm, uzupełniając stężenie ATP w komórkach, wykazując działanie antykataboliczne i wspomagając budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej. Jeśli zatem ktoś chce zredukować „fałdki na brzuchu”, z pewnością chce pozbyć się pokładów tłuszczu, a nie czystych mięśni. A w tym kontekście kreatyna może skutecznie pomóc.

Jaki jest pozytywny wpływ kreatyny na organizm człowieka?

Co daje kreatyna, którą stosuje się regularnie? Organizm, który został nasycony związkiem kreatyny, jest w stanie intensyfikować regenerację mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym. Kreatyna nawadnia komórki mięśniowe, sprawiając, iż stają się one pełniejsze i bardziej wyraźne. Wśród suplementów kreatynowych wyróżnia się dwa, podstawowe rodzaje preparatu. W opinii wielu sportowców najlepsza kreatyna to ta w formie jabłczanu (preparat wymieszany z kwasem jabłkowym), wykazująca ograniczoną retencję wody. Najpopularniejszym i najpewniejszym rodzajem jest jednak monohydrat kreatyny, działający w podobny sposób, jak jabłczan. Jednorazowa dawka kreatyny to zaledwie kilka gramów, które mogą być rozpuszczone w soku lub wodzie. Można spotkać także preparat w formie tabletek do połykania. Kreatyna przy redukcji masy ciała ma charakter wspomagający, dlatego kreatyna dla kobiet przy odchudzaniu to dobry pomysł, na pozbycie się tkanki tłuszczowej, a nie mięśni, które spalają nadmiary kalorii. Aby osiągnąć zadowalające rezultaty związane z utratą masy tłuszczowej, należy stosować także zbilansowaną dietę redukcyjną.

Kreatyna zapobiega spalaniu mięsni

Czy kreatyna odchudza?

Ciężko wyobrazić sobie ujemny bilans kaloryczny na diecie bez kreatyny, która bezpośrednio nie odchudza, ale hamuje spalenie mięśni wraz z tkanką tłuszczową. Jak wiadomo mięśnie są potrzebne do spalanie tkanki tłuszczowej więc kreatyna pośrednio przyczynia się do utrzymania tempa zrzucania zbędnych kilogramów.

Co daje kreatyna?

Kreatyna daje przyspiesza rozwój mięśni, poprawia wydolność organizmu, zwiększa odporność na zmęczenie.

Jak i kiedy brać kreatynę?

Najlepsza jest sproszkowana forma kreatyny, którą można domieszać do każdego napoju, kreatyna nie zmienia smaku, a wystarczy 6 gramów spożytych najlepiej o poranku, najlepiej jeszcze przed śniadaniem.

Kreatyna przed czy po treningu?

Kreatynę powinno brać się przed treningiem, ponieważ dodaje siły i ogranicza zmęczeni organizmu. Ponadto kreatyna zabezpiecza mięśnie przed paleniem w wyniku ujemnego bilansu energetycznego który towarzyszy intensywnym treningom.

Z czym warto łączyć kreatynę?

Aktualizacja: Lipiec 2021

ZOSTAW OPINIE

Zostaw opinie
Please enter your name here

spis treści:

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Jak szybko schudnąć bez diety? Proste zasady

Odchudzanie nie należy do przyjemnych rzeczy, za każdym razem wiąże się z ograniczeniami i brakiem swobody żywieniowej. Czy jest skuteczny sposób na redukcje bez odmawiania sobie przyjemności?

Dieta ketogeniczna efekty, jadłospis i zasady

Dieta ketogeniczna ma swoich zwolenników i przeciwników, trzeba jednak przyznać, że przeprogramowanie organizmu jest możliwe. Tłumaczy się to wtedy, mówiąc "Ty to masz lepszą przemianę materii".

Serwatka na odchudzanie a skutki uboczne – białko serwatkowe na redukcji

Serwatka z mleka krowiego bardzo często jest wykorzystywana na wzmocnienie i budowę masy mięśniowej przez sportowców. Koktajl białkowy ma także szereg innych przydatnych właściwości.

Zobacz również:

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Polecane wpisy:

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Poranne ćwiczenia rozciągające i odchudzające – jak je wykonać?

Codzienna poranna gimnastyka rozciągająca ciało przynosi sporo przydatnych korzyści. Aby zmienić swoje życie, wystarczy 15 minut dziennie, nawet wykonując poranna czynności.

Dieta cukrzycowa co wolno a co nie? Co jeść? Czego unikać?

Nie tylko cukier jest słodki, istnieją inne substancje słodzące, którymi można klasyczną sacharozę zastąpić. To łatwy sposób, aby życie znów nabrało słodkiego smaku.

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Probiotyki na odchudzanie – dieta probiotyczna, dla kogo? co jeść?

Diety bywają bardzo wymagające i rygorystycznie zabraniają jedzenia wszystkiego, na co mamy ochotę. Stosowanie probiotyków jak się okazuje bywa bardzo pomocne przy zrzuceniu zbędnej masy ciała.

Jak szybko schudnąć bez diety? Proste zasady

Odchudzanie nie należy do przyjemnych rzeczy, za każdym razem wiąże się z ograniczeniami i brakiem swobody żywieniowej. Czy jest skuteczny sposób na redukcje bez odmawiania sobie przyjemności?

Masło orzechowe a odchudzanie – czy tuczy na redukcji?

Masło orzechowe ma wiele cudownych właściwości. Wdrożenie do codziennego posiłku 2-3 łyżek mają zbawienny wpływ na sylwetkę, samopoczucie i wiele innych cech, które opisujemy.

Witaminy i minerały dla seniora – jakie wybrać?

Witaminy i minerały w każdym wieku są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Z czasem jednak potrzeba innych dawek bo przyswajalność się zmienia

Ćwiczenia na pośladki w domu – szybkie efekty, skuteczny trening

Wyszczuplenie ud wymaga pracy, cierpliwości i ćwiczeń. Wykonywanie konkretnych treningów ujędrni i podkreśli twoje wypukłości co może z pewnością przydać się w czasie letnich wakacji.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Witaminy wspomagające odchudzanie – jakie wybrać?

Witaminy w naszym organizmie odgrywają kluczowe role, jedną z nich, jest tempo metabolizowania cukru i tłuszczu. Wymieniamy, które konkretnie witaminy trzeba spożywać, aby uzyskać szybkie efekty.

Co na apetyt dla seniora? Jak pobudzić apetyt u osoby starszej?

Nikomu nie trzeba mówić, jak ważne jest jedzenie i dostarczenie wartości odżywczych do organizmu. Seniorzy z brakiem apetytu nawet nie czują głodu, a brak jedzenia może powodować apatię i obniża znacząco odporność organizmu.