Masło orzechowe a odchudzanie – czy tuczy na redukcji?

Masło orzechowe jest nie tylko pyszne, ale i zdrowe. Trudno znaleźć osobę, która nie lubiłaby słodkiego, orzechowego smaku i przyjemnej konsystencji. Masło mogą jeść zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe. Zawiera wiele dobroczynnych składników, polecane jest dla osób, chcących zgubić zbędne kilogramy oraz osób aktywnych fizycznie. Masło orzechowe dla sportowców jest świetnym sposobem na redukcje tkanki tłuszczowej, osoby, które chcą jeść zdrowo i marzą o szczuplej sylwetce, mogą wybrać masło orzechowe bez cukru. Warto poznać właściwości masła, przekonać się, jakie zawiera składniki i jak często należy je spożywać. 

Masło orzechowe na odchudzanie – podstawowe informacje 

Zdrowy tryb życia spożywając masło orzechowe

Masło orzechowe to produkt, wytwarzany z orzechów, które poddawane są procesowi prażenia w temperaturze ponad 200 stopni Celsjusza. Najczęściej powstaje z orzechów arachidowych, ale można wykonać je również z innych odmian, np. migdałów, orzechów brazylijskich, włoskich czy nerkowców. Aby masło było zdrowe, musi być wyprodukowane z orzechów dobrej jakości, bez zbędnych dodatków. Można kupić je z dobrych sklepach ze zdrową żywnością, sklepach internetowych z odżywkami lub zrobić własnoręcznie, w domu wysokiej klasy blenderem. Masę z orzechów można jeść samodzielnie, dodawać do deserów, tworząc lubiane przez wszystkich odchudzające przekąski z masłem orzechowym.

Czy masło orzechowe jest zdrowe?

Codzienne śniadania z masłem orzechowym jest lubiane, pozwala zaspokoić głód, a jego przygotowanie nie zajmuje dużo czasu. Czy jednak jest zdrowe? Mimo że wiele osób obawia się, że masło tuczy i ma mało wartości odżywczych, to jednak jest zupełnie inaczej. Masło ma wiele zalet, może stanowić element zdrowej diety. Zdrowa kanapka z masłem orzechowym zaspokoi głód i pomoże uzupełnić zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze. Masło można wykorzystać na wiele sposobów. Masę orzechową można łączyć z owocami, kanapkami, dodawać do jaglanek i owsianek, a także łączyć z warzywami i mięsem. To również świetny dodatek do naleśników, ciast, lodów czy koktajli. Pozwala szybko przygotować wartościowy, bogaty w cenne składniki posiłek.

Wysoka zawartość białka bez cukru Peanut Cream ALLNUTRITION

Masło orzechowe na odchudzanie i nie tylko

Masło orzechowe jest kaloryczne, 1 łyżka zawiera średnio 140 kcal, dlatego jedzenie masła orzechowego powinno odbywać się z umiarem. Aby nieco zmniejszyć kaloryczność, można wybrać masło orzechowe bez cukru. Główne właściwości, jakie posiada masło to:

Właściwości i kaloryczniość masła orzechowego
  • Zawiera pełnowartościowe białko, które może być spożywane przez wegan, wegetarian i sportowców. Codzienne śniadania z masłem orzechowym polecane jest dla osób, które chcą mieć energię na cały dzień.
  • Zawiera przeciwutleniacze, które opóźniają efekty starzenia się organizmu, zapobiegają chorobom cywilizacyjnym, udarom, zawałom serca itp.
  • Reguluje poziom cukru we krwi.
  • Pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu,
  • Usprawnia perystaltykę jelit.
  • Poprawia gospodarkę węglowodanową.
  • Dzięki zawartości aminokwasu – tryptofanu dostarcza dużo energii.
  • Zawiera witaminę E, która chroni organizm ciała przed oddziaływaniem wolnych rodników. Ma duże znaczenie dla płodności, opóźnia efekty starzenia oraz wpływa korzystanie na wzrok, stan skóry oraz funkcjonowanie całego organizmu.
  • Zawiera witaminy z grupy B, które pomagają utrzymać prawidłową wydolność organizmu oraz zwiększają produkcję energii.
  • Masło z nerkowców zawiera cenne żelazo, pomagające zwalczać anemię oraz dodające energii.
  • Masło z migdałów jest bogate w wapń, poprawiający kondycję kości oraz wpływających na wydolność mięśni.
  • Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które opóźniają procesy starzenia, poprawiają pracę układu nerwowego, zwiększają zdolność logicznego myślenia oraz redukują ryzyko wystąpienia wielu chorób, tj. miażdżyca, nadciśnienie, udar mózgu, nowotworów. Kwasy tłuszczowe pomagają walczyć z nadwagą, przyśpieszają spalanie tłuszczu. Odchudzające przekąski z masłem orzechowym, zjadane z umiarem, mogą pomóc uzyskać wymarzoną figurę. Warto, wiedzieć, jakie wybrać masło orzechowe przy odchudzaniu, dzięki temu waga będzie spadać. Najlepsze masło orzechowe na redukcję, powinno składać się z 100% orzechów, bez dodatku cukru, soli, syropu glukozowego czy oleju palmowego 

Masło orzechowe na redukcję tkanki tłuszczowej

Masło orzechowe bez cukru powinno znaleźć się w diecie osób aktywnych fizycznie. Masło orzechowe można jeść codziennie. Zalecana, zdrowa dawka to ok. 2-3 łyżki dziennie, dzięki czemu można jeść mało a konkretnie. Zjedzenie masła orzechowego w ilości 100 g dostarcza 588 kcal.  Masło orzechowe obniża indeks glikemiczny. Dodane do posiłku z węglowodanami pozwala stopniowo uwalniać energię. Indeks glikemiczny jest zbliżony do tego, które mają rośliny zielono-liściaste. Jest szczególnie polecane jako posiłek przed treningiem. Osoby aktywne mogą zjeść np. zdrową kanapkę z masłem orzechowym. Węglowodany w maśle orzechowym są wolniej przyswajane, dzięki czemu energia wystarcza na dłużej.  Posiłki z masłem orzechowym pomagają zregenerować siły i odżywić mięśnie. Masło orzechowe jest pomocne w procesie redukcji, ponieważ daje na długo uczucie sytości, zmniejsza apetyt, a tym samym nie pozwala na przybieranie na wadze. Redukuje również efekt jo-jo, towarzyszący wielu dietom odchudzającym. Jest doskonałym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych, błonnika i białka, czyli składników, wspomagających utratę wagi. Uzupełnia również zapotrzebowanie na ważne składniki, których w trakcie diety redukcyjnej może być mało. W trakcie redukcji zdrową przekąskę z masłem orzechowym można zjeść jako zamiennik cukierka czy ciastka. Jedzenie masła orzechowego pozwala uniknąć dostarczania pustych kalorii i szkodliwych tłuszczów nasyconych.

masło orzechowe na odchudzanie jak schudłam

Masło orzechowe jest zdrowe, pełne niezbędnych dla zdrowia witam, minerałów i składników odżywczych. Może być stosowane w diecie redukcyjnej, jako składnik, pomagających zgubić nadprogramowe kilogramy. Osoby, które chcą zmniejszyć wagę, muszą jednak pamiętać, że masło orzechowe zawiera dużo kcal, dlatego musi być stosowane w ograniczonej ilości. Warto łączyć masę orzechową również z innym składnikami, o niskiej wartości kalorycznej.

Ile kcal ma masło orzechowe?

Porcja 100 gram gładkiego masła orzechowego zawiera 588,4 kcal Jedna łyżka masła orzechowego to około 140 kcal.

Ile można zjeść masła orzechowego?

Zalecana dzienna dawka masła orzechowego to 3 łyżki stołowe, co łącznie dostarczy 420 kcal.

Jakie masło orzechowe jest dobre?

Masło powinno mieć skład bazujący w jak największej mierze na utartych orzechach, im mniejsza ilość soli spulchniaczy i cukru tym masło zdrowsze.

Aktualizacja: Lipiec 2021

ZOSTAW OPINIE

Zostaw opinie
Please enter your name here

spis treści:

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Wady i zalety diety wegetariańskiej

Wegetarianizm wiąże się z pewnymi wyrzeczeniami, co może mieć swoje zdrowotne konsekwencje. Jak zacząć dietę wegetariańską i jakie są jej pozytywne oraz negatywne aspekty?

Co na apetyt dla seniora? Jak pobudzić apetyt u osoby starszej?

Nikomu nie trzeba mówić, jak ważne jest jedzenie i dostarczenie wartości odżywczych do organizmu. Seniorzy z brakiem apetytu nawet nie czują głodu, a brak jedzenia może powodować apatię i obniża znacząco odporność organizmu.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Dieta cukrzycowa co wolno a co nie? Co jeść? Czego unikać?

Nie tylko cukier jest słodki, istnieją inne substancje słodzące, którymi można klasyczną sacharozę zastąpić. To łatwy sposób, aby życie znów nabrało słodkiego smaku.

Zobacz również:

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Polecane wpisy:

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Kreatyna na odchudzanie – fakt czy mit? Co daje na redukcji?

Istnieje wiele wątpliwości w obszarze odchudzającego działania kreatyny. Wyjaśniamy, w jaki sposób kreatyna przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta ketogeniczna efekty, jadłospis i zasady

Dieta ketogeniczna ma swoich zwolenników i przeciwników, trzeba jednak przyznać, że przeprogramowanie organizmu jest możliwe. Tłumaczy się to wtedy, mówiąc "Ty to masz lepszą przemianę materii".

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco – pozbądź się oponki na brzuchu!

Ćwiczyć można wszędzie, nawet szczotkując zęby. Zobacz jak efektywnie wykorzystać czas ćwiczeń w pozycji stojącej, aby pozbyć się fałdek tłuszczyku.

Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup i ból pleców – jakie wykonywać?

Ćwiczenia w każdym wieku poprawiają sprawność, samopoczucie oraz dodają witalności. Jaki zestaw jest na tyle bezpieczny i skuteczny, aby seniorzy mogli cieszyć się aktywnością?

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy – jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Kiedy warto?

Problem z mięśniami dna miednicy pogłębia się z wiekiem u mężczyzn, a kobiety dowiadują się o tych mięśniach, najczęściej przed porodem. Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy jeszcze przed wystąpieniem pierwszych problemów i co grozi, kiedy kegla zawodzą?

Co to są suplementy diety? Czy warto stosować? Kiedy brać?

Nie sposób lubić oraz jeść wszystko tak, aby w organizmie nie zabrakło żadnych witamin, minerałów i składników odżywczych. Suplementy służą właśnie uzupełnieniu diety, sprawdź, które na co działają.

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Poranne ćwiczenia rozciągające i odchudzające – jak je wykonać?

Codzienna poranna gimnastyka rozciągająca ciało przynosi sporo przydatnych korzyści. Aby zmienić swoje życie, wystarczy 15 minut dziennie, nawet wykonując poranna czynności.