Probiotyki na odchudzanie – dieta probiotyczna, dla kogo? co jeść?

Probiotyki przez większość osób kojarzone są ze wzmacnianiem odporności. Często stosuje się dietę probiotyczną przy antybiotykoterapii, aby uchronić się przed upośledzeniem układu immunologicznego. Badania z ostatnich lat pokazują jednak, że wpływ probiotyków na odchudzanie jest bardzo znaczący.

Po co stosuje się dietę probiotyczną?

Stosowanie oprobiotyku na odchudzanie

Probiotyki zawierają szczepy bakterii probiotycznych, które w zależności od potrzeb mogą uzupełniać florę bakteryjną określonego obszaru organizmu. Innymi słowy, probiotyki to po prostu żywe drobnoustroje, które przynoszą wymierne efekty zdrowotne, gdy je zażyjemy.

Dla przykładu ludzkie jelita pełne są dobroczynnych bakterii. Wspomagają one organizm w procesach trawiennych, a także biorą czynny udział w produkcji niektórych witamin. Zaburzenie flory bakteryjnej może mieć opłakane konsekwencje — dlatego należy zadbać o ich odpowiedni poziom.

Jak działa probiotyk?

Gdy zażywamy szczepy bakterii probiotycznych, kolonizują one nasze jelita. Tym samym sprawiają, że zostaje zachowana homeostaza — czyli inaczej mówiąc równowaga organizmu. Przyczynia się to również do poprawy odporności.

Dieta probiotyczna na odchudzanie i szczupłą sylwetkę

Dla osób, które interesuje chudnięcie, najistotniejsze są metaboliczne i ochronne właściwości probiotyków. To właśnie bowiem dzięki nim te suplementy diety wspomagają redukcję masy. Wpływają pozytywnie i stymulująco na metabolizowanie tłuszczów, a także kalorii. To w połączeniu ze zbilansowaną dietą i aktywnością fizyczną jest skutecznym sposobem na walkę z nadwagą.

Co więcej, szczepy bakterii probiotycznych pomagają organizmowi ukształtować i utrzymać barierę jelitową. Tym samym stanowią skuteczny środek profilaktyczny przeciwko dysbiozie. Ta jest z kolei szczególnie niebezpieczna dla organizmu, która w perspektywie czasu powoduje stan zapalny i pogłębienie problemu nadwagi.

Flora jelitowa często bywa „nadwyrężona” wskutek stosowania restrykcyjnej diety, której często wymaga odchudzanie. Aby zapobiegać„“efektowi jojo” i innym negatywnym skutkom tego typu postępowania warto stosować dietę probiotyczną.

Redukcja masy, a stosowanie probiotyku

Jak wspomnieliśmy, dobroczynne bakterie zawarte w probiotykach pozwalają zapobiegać dysbiozie, czyli jednej z najpopularniejszych przyczyn otyłości u dorosłych. Nie jest to jednak jedyna sytuacja, w której szczepy bakterii probiotycznych wspomagają chudnięcie.

Główna zależność wynika z właściwości metabolicznych probiotyków. Tłuszcze i kalorie są przetwarzane szybciej. To w połączeniu z aktywnością fizyczną oraz odpowiednio zbilansowaną dietą przynosi bardzo dobre efekty pod kątem redukcji masy.

Wyraźną zależność między stosowaniem probiotyków a chudnięciem wykazało badanie Microbiota manipulation for weigt change, przeprowadzone przez Tala Drora i innych badaczy. Trwało ono trzy miesiące, podczas których 43 osoby z otyłością stosowały suplementację. Grupą kontrolną były 44 osoby, którym podano placebo.

Okazało się, że stosując dietę probiotyczną, u zdecydowanej większości badanych zaobserwowano wyraźne efekty, takie jak:

  • Utrata masy ciała
  • Zmniejszenie obwodu talii i bioder
  • Redukcja ilości tłuszczu trzewnego

Wynik badania jednoznacznie wskazuje, że suplement diety w postaci dobroczynnych bakterii może stanowić potężne narzędzie w walce z nadwagą i otyłością.

Najważniejsza jest jednak wiedza i rozsądek, dlatego, zanim rozpoczniemy suplementację, należy skonsultować się ze specjalistą i upewnić o braku przeciwwskazań. Dieta probiotyczna wspomaga odchudzanie, ale nie tylko, probiotyki stosowane na zespół jelita drażliwego doskonale łagodzą objawy pojawiającego się dyskomfortu i pozwalają cieszyć się zdrowiem.

Najskuteczniejszy probiotyk w diecie probiotycznej?

Redukcja masy ciała dzieki probiotykom

Dobry probiotyk to taki, który zawiera najwięcej szczepów dobroczynnych bakterii. Tylko taki będzie bowiem w stanie pokryć kompleksowe zapotrzebowanie ludzkiego organizmu. Probiotyk z dużą ilością szczepów jest dla dorosłych, którzy nie posiadają żadnych przeciwwskazań całkowicie bezpieczny. Szczególnie pomocne w odchudzaniu będą dobroczynne bakterie z grupy Lactobacillus. Jaki probiotyk wybrać, aby był dobry? Najlepsze probiotyki mają nawet 16 szczepów różnych odmian bakterii, to sprawia, że probiotyk:

  • doskonale łagodzi nietolerancję laktozy,
  • wspomaga leczenie biegunek,
  • wskazany jest przy antybiotykoterapii,
  • uzupełnia florę bakteryjną co wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej,
  • przeciwdziała infekcjom układu moczowego,
  • podnosi odporność, wzmacniając układ immunologiczny,
  • zalecany jest przy zespole jelita drażliwego.

Jak brać probiotyk na odchudzanie? Praktyczne porady

Dobry probiotyk wspomagający odchudzanie to probiotyk wieloszczepowy jednak nie tylko. Warto zwrócić uwagę również na popularność konkretnego suplementu diety i badania, jakim został poddany. To właśnie kontrola jakości jest najważniejsza. Zasadniczo najmocniejszy probiotyk da nam najlepsze efekty, ostatecznie jednak zawsze punktem odniesienia powinien być nasz organizm i jego indywidualne potrzeby.

16 szczepów unikalnych bakterii w każdej porcji Ultimate 16 Strain Probiotic Swanson

Kiedy probiotyki szkodzą? Przeciwwskazania i negatywne skutki

Probiotyki wyszczuplające sylwetkę u kobiet i mężczyzn

Czy probiotyki mogą szkodzić? Na liście przeciwwskazań do stosowania najmocniejszych probiotyków lub w ogóle jakichkolwiek, nawet dla dorosłych znajdują się takie schorzenia jak:

  • Posocznica
  • Ostre zapalenie trzustki
  • Osłabienie ogólnej odporności organizmu

Najskuteczniejszy probiotyk to taki, który będzie bezpieczny. Zanim więc zaczniemy przyjmować probiotyk z dużą ilością szczepów lub jakikolwiek inny powinniśmy się skonsultować ze specjalistą.

Kiedy brać probiotyk?

Probiotyki należy przyjmować jeszcze tydzień po zakończeniu antybiotyko-terapii, najbardziej wskazane jest doustne stosowanie 2-3 godzin po zażyciu antybiotyku.

Kiedy probiotyki szkodzą?

Probiotyk może zaszkodzić, kiedy zostaje przedawkowany, wówczas można doznać biegunki, bólu brzucha, zatwardzenia, pojawiają się wzdęcia lub reakcje alergiczne. Są to objawy które w gruncie rzeczy sygnalizują również niedobory flory bakteryjnej.

Jak odbudować florę bakteryjną jelit?

Jelita wyściełane są pożytecznymi bakteriami, których zanik prowadzi do trudności z rozkładem jedzenia na cenne minerały i witaminy. Uzupełnić florę bakteryjną można zażywając szczepy bakterii w postaci probiotyku.

Aktualizacja: Lipiec 2021

ZOSTAW OPINIE

Zostaw opinie
Please enter your name here

spis treści:

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Jak szybko schudnąć bez diety? Proste zasady

Odchudzanie nie należy do przyjemnych rzeczy, za każdym razem wiąże się z ograniczeniami i brakiem swobody żywieniowej. Czy jest skuteczny sposób na redukcje bez odmawiania sobie przyjemności?

Dieta ketogeniczna efekty, jadłospis i zasady

Dieta ketogeniczna ma swoich zwolenników i przeciwników, trzeba jednak przyznać, że przeprogramowanie organizmu jest możliwe. Tłumaczy się to wtedy, mówiąc "Ty to masz lepszą przemianę materii".

Kreatyna na odchudzanie – fakt czy mit? Co daje na redukcji?

Istnieje wiele wątpliwości w obszarze odchudzającego działania kreatyny. Wyjaśniamy, w jaki sposób kreatyna przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej.

Zobacz również:

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Polecane wpisy:

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Kreatyna na odchudzanie – fakt czy mit? Co daje na redukcji?

Istnieje wiele wątpliwości w obszarze odchudzającego działania kreatyny. Wyjaśniamy, w jaki sposób kreatyna przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta ketogeniczna efekty, jadłospis i zasady

Dieta ketogeniczna ma swoich zwolenników i przeciwników, trzeba jednak przyznać, że przeprogramowanie organizmu jest możliwe. Tłumaczy się to wtedy, mówiąc "Ty to masz lepszą przemianę materii".

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco – pozbądź się oponki na brzuchu!

Ćwiczyć można wszędzie, nawet szczotkując zęby. Zobacz jak efektywnie wykorzystać czas ćwiczeń w pozycji stojącej, aby pozbyć się fałdek tłuszczyku.

Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup i ból pleców – jakie wykonywać?

Ćwiczenia w każdym wieku poprawiają sprawność, samopoczucie oraz dodają witalności. Jaki zestaw jest na tyle bezpieczny i skuteczny, aby seniorzy mogli cieszyć się aktywnością?

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy – jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Kiedy warto?

Problem z mięśniami dna miednicy pogłębia się z wiekiem u mężczyzn, a kobiety dowiadują się o tych mięśniach, najczęściej przed porodem. Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy jeszcze przed wystąpieniem pierwszych problemów i co grozi, kiedy kegla zawodzą?

Co to są suplementy diety? Czy warto stosować? Kiedy brać?

Nie sposób lubić oraz jeść wszystko tak, aby w organizmie nie zabrakło żadnych witamin, minerałów i składników odżywczych. Suplementy służą właśnie uzupełnieniu diety, sprawdź, które na co działają.

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Poranne ćwiczenia rozciągające i odchudzające – jak je wykonać?

Codzienna poranna gimnastyka rozciągająca ciało przynosi sporo przydatnych korzyści. Aby zmienić swoje życie, wystarczy 15 minut dziennie, nawet wykonując poranna czynności.