Ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco – pozbądź się oponki na brzuchu!

Masz problem z uciążliwą oponką na brzuchu? Zmaga się z tym bardzo wiele osób. Brzuch piwny albo niesławna oponka potrafią skutecznie pogorszyć samoocenę i zniszczyć pewność siebie. Na szczęście ćwiczenia na mięśnie brzucha mogą Ci pomóc rozwiązać ten problem. Nie martw się, jednak jeśli nie przepadasz za słynnymi “brzuszkami”, ponieważ możesz zrobić trening brzucha na stojąco! Oto kilka ćwiczeń, które możesz wykorzystać.

„Stojące” ćwiczenia na płaski brzuch dla początkujących — zadbaj o podstawy!

ćwiczenia na płaski brzuch dla początkujących

Aby spalać tłuszcz z brzucha, trzeba się ruszać, wykorzystywać kalorie angażując wszystkie mięśnie brzucha. Ćwiczenia w pozycji stojącej sprawdzają się pod tym względem dużo lepiej od leżących. Angażują bowiem całe ciało, dzięki czemu zapotrzebowanie kaloryczne znacznie wzrasta. Kluczowa jest również rozgrzewka przed treningiem, aby trenować skutecznie. Zwiększy ona Twoje możliwości i przygotuje organizm na nadchodzący wysiłek.

Trening brzucha na stojąco bez obciążenia — wymachy i unoszenie kolan

Brzuszki na stojąco pomogą Ci zrzucić brzuch — musisz jednak najpierw zadbać o odpowiednią technikę. Najlepiej będzie zacząć od prostych ćwiczeń w pozycji stojącej. Elementarnym ćwiczeniem jest unoszenie kolan do łokci, pamiętaj, napnij mięśnie brzucha przy wykonywaniu ruchu. Wykonuje je się banalnie. Musisz stanąć na płaskiej powierzchni w lekkim rozkroku. Wyciągaj przed siebie łokcie prostopadle do reszty ciała i przyciągaj do nich przeciwległe kolano. To ćwiczenie świetnie rozwija dolne partie brzucha i przyspiesza tętno.

Stała redukcja tkanki tłuszczowej CLA & Green Tea Trec

Nieco bardziej zaawansowaną propozycją są wymachy nóg, to jedne z bardziej skutecznych ćwiczeń na dolne partie brzucha. Będziesz potrzebować tylko trochę wolnej przestrzeni dookoła, aby przypadkiem czegoś nie strącić. Po prostu stań na podłodze i wykonaj kilka kopnięć w powietrze, unosząc nogę, najwyżej jak możesz i napinaj mięśnie brzuch przy każdym wymachu. Wcześniej dobrze rozgrzej mięśnie nóg.

Proste domowe ćwiczenia na brzuch w pozycji stojącej

Odpowiednia suplementacja — oparta o reduktory tkanki tłuszczowej — pozwoli Ci zmaksymalizować efekty. Warto stosować też odżywki białkowe, ponieważ dzięki nim Twoje mięśnie brzucha rozwiną się szybciej i staną się lepiej widoczne. Wzbogacony dodatkowym białkiem posiłek, doskonale dostarcza odpowiedniej ilość energii przy ujemnym bilansie kalorycznym. Dlatego sportowcy stosują dietę wysokobiałkową przy ćwiczeniach na mięśnie, robiąc nie tylko brzuszki. Najskuteczniejsze ćwiczenia na płaski brzuch powinny łączyć w sobie odpowiednio zbilansowaną dietę pod względem kaloryczności oraz intensywne ćwiczenia przy napiętych mięśniach brzucha.

Proste domowe ćwiczenia na brzuch w pozycji stojącej — wystarczy kilka serii na dzień!

Jeśli liczysz na szybki efekt w postaci płaskiego brzucha — musisz w to włożyć sporo wysiłku, więc kiedy wykonujesz jakiś ruch, napnij mięśnie brzucha. Bardzo pomocne będą brzuszki na stojąco z obciążeniem. Aby je wykonać potrzebujesz dwóch hantli albo dwulitrowych butelek z wodą.

Stań w lekkim rozkroku i wyprostuj plecy. Postaraj się jak najmocniej, ściągnąć łopatki. Następnie unieś ręce z obciążeniem do góry i przechyl tułów w jedną, a potem w drugą stronę. Możesz też zmodyfikować to ćwiczenie i wykonywać zamaszyste krążenia tułowia. Pamiętaj, że Twoje ciało od pasa w górę powinno pozostawać w jednej pozycji. Jedyną ruchomą częścią mają być biodra.

„Woodchopper” – ćwiczenia z gumą na brzuch

Jeśli nie masz ciężarów, najskuteczniejsze ćwiczenia na tzw. kaloryfer to ćwiczenia z taśmą. Najpopularniejszym jest tzw. woodchopper. Aby go wykonać, musisz przymocować do czegoś gumę oporową na wysokości barków i stanąć do niej bokiem. Następnie chwyć oburącz wolny koniec taśmy i odsuń się nieco, aby się napięła. Trening wykonujesz, ściągając gumę po skosie do swojego biodra, tak jakbyś uderzał siekierą w drewno – stąd też nazwa tego ćwiczenia. Co ważne, woodchopper pozwala trenować brzuch i boczki, przez co jego skuteczność pomaga szczególnie dobrze spalać tłuszcz z brzucha i uwidaczniać mięśnie.

Wymienione ćwiczenia na mięśnie brzucha to zaledwie podstawy. Jeśli chcesz nieco wzbogacić swój treningowy repertuar, możesz zaopatrzyć się na przykład wkoło do ćwiczeń. Ostatecznie – trenowane mięśnie brzucha w pozycji stojącej spalają dużo więcej kalorii, dzięki czemu możesz pozbyć się oponki na brzuchu szybciej, niż się spodziewasz!

Jak spalać tłuszcz z brzucha?

Do zrzucenia oponki z brzucha potrzebne jest ograniczenie cukrów prostych, czyli pustych kalorii. Bardzo ważne są także intensywne ćwiczenia interwałowe które wzmacniają i rozbudowują mięsnie brzucha.

Ile razy w tygodniu ćwiczyć brzuch?

Systematyczność ćwiczeń jest bardzo ważna, trening brzucha trzeba powtarzać przynajmniej co 2-3 dni, aby poprawiać efekty.

Jak zrobić sześciopak?

Do wypracowania sześciopaka potrzebne są 10 minutowe codzienne ćwiczenia na górna i dolne partie mięśni. Po około 2 tygodniach ćwiczeń stosując suplementację i odżywki białkowe widoczne są efekty.

Doskonały zestaw zwiększający efektywność ćwiczeń:

Aktualizacja: Lipiec 2021

2 opinie

  1. Brzuszki na stojąco można robić wykorzystując swoją własną masę, a jak ćwiczyć żeby wyrobić sobie kaloryfer to trzeba robić już ćwiczenia z gumą na brzuch. Oponka na brzuchu nie znika od siedzenia niestety, wymaga wysiłku i diety wysokobiałkowej. Najwygodniejsze i najskuteczniejsze ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco to kołysanie się na boki przy napiętym brzuchu, można robić codziennie przy wykonywaniu prostych czynności – moje ulubione. Jak zastanawiasz się ile razy w tygodniu ćwiczyć brzuch to moja rada jest taka: ćwiczenia bez obciążenia możesz robić codziennie, jak robisz trening siłowy na brzuch to zrób sobie dzień albo dwa przerwy.

  2. Najskuteczniejsze ćwiczenia na płaski brzuch moim zdaniem to te które wykonujesz codziennie nawet dwa razy dziennie, rano i wieczorem. Ćwiczenia na oponkę wymagają regularności i progresywnego obciążenia, dlatego moim zdaniem najlepszy jest trening z gumami na brzuch, można dzięki temu budować dolne partie brzucha i dostosować siłę naciągu gumy do poziomu wyczerpania.

ZOSTAW OPINIE

Zostaw opinie
Please enter your name here

spis treści:

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Jak szybko schudnąć bez diety? Proste zasady

Odchudzanie nie należy do przyjemnych rzeczy, za każdym razem wiąże się z ograniczeniami i brakiem swobody żywieniowej. Czy jest skuteczny sposób na redukcje bez odmawiania sobie przyjemności?

Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup i ból pleców – jakie wykonywać?

Ćwiczenia w każdym wieku poprawiają sprawność, samopoczucie oraz dodają witalności. Jaki zestaw jest na tyle bezpieczny i skuteczny, aby seniorzy mogli cieszyć się aktywnością?

Zobacz również:

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Polecane wpisy:

Jak schudnąć w tydzień 1 kg? Co robić? Co jeść? Co ćwiczyć?

Ile tak naprawdę można schudnąć w tydzień? Czy można krótko przed imprezą zrzucić zbędne kilogramy i zmieścić się w sukienkę? Podpowiadamy jak osiągnąć oszałamiające efekty w krótkim czasie

Wady i zalety diety wegetariańskiej

Wegetarianizm wiąże się z pewnymi wyrzeczeniami, co może mieć swoje zdrowotne konsekwencje. Jak zacząć dietę wegetariańską i jakie są jej pozytywne oraz negatywne aspekty?

Serwatka na odchudzanie a skutki uboczne – białko serwatkowe na redukcji

Serwatka z mleka krowiego bardzo często jest wykorzystywana na wzmocnienie i budowę masy mięśniowej przez sportowców. Koktajl białkowy ma także szereg innych przydatnych właściwości.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Kreatyna na odchudzanie – fakt czy mit? Co daje na redukcji?

Istnieje wiele wątpliwości w obszarze odchudzającego działania kreatyny. Wyjaśniamy, w jaki sposób kreatyna przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta ketogeniczna efekty, jadłospis i zasady

Dieta ketogeniczna ma swoich zwolenników i przeciwników, trzeba jednak przyznać, że przeprogramowanie organizmu jest możliwe. Tłumaczy się to wtedy, mówiąc "Ty to masz lepszą przemianę materii".

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco – pozbądź się oponki na brzuchu!

Ćwiczyć można wszędzie, nawet szczotkując zęby. Zobacz jak efektywnie wykorzystać czas ćwiczeń w pozycji stojącej, aby pozbyć się fałdek tłuszczyku.

Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup i ból pleców – jakie wykonywać?

Ćwiczenia w każdym wieku poprawiają sprawność, samopoczucie oraz dodają witalności. Jaki zestaw jest na tyle bezpieczny i skuteczny, aby seniorzy mogli cieszyć się aktywnością?

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy – jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Kiedy warto?

Problem z mięśniami dna miednicy pogłębia się z wiekiem u mężczyzn, a kobiety dowiadują się o tych mięśniach, najczęściej przed porodem. Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy jeszcze przed wystąpieniem pierwszych problemów i co grozi, kiedy kegla zawodzą?