Serwatka na odchudzanie a skutki uboczne – białko serwatkowe na redukcji

Serwatka to przemysłowy produkt uboczny, powstający po całkowitym ścięciu mleka. Od wielu lat wiadomo jednak, że serwatka nie jest po prostu odpadem, a jego właściwości mogą realnie wpłynąć na Twoje zdrowie. Białka serwatkowe pomogą Ci zdrowo przejść przez proces redukcji, poprawią Twoje samopoczucie i ogólną kondycję ciała. Jak to możliwe?

Właściwości lecznicze białka serwatkowego

Koktajl serwatkowy na przyspieszenie odchudzania dla kobiet i mężczyzn

O pozytywnym wpływie serwatki z mleka krowiego na organizm człowieka pisał już starożytny ojciec medycyny — Hipokrates. Wraz ze schyłkiem starożytności wiedza o właściwościach leczniczych serwatki odeszła w zapomnienie. Dopiero w XVIII wieku popularność zyskały szwajcarskie sanatoria, w których kuracjuszom zalecano picie serwatki na rozmaite dolegliwości. Mimo że serwatka mleka była wykorzystywana od dawna, dopiero w latach 80. badaniami naukowymi potwierdzono jej właściwości zdrowotne. Białko serwatkowe to produkt wysokowartościowy zawiera bowiem wszystkie niezbędne dla organizmu człowieka aminokwasy. Dzięki temu ułatwia regenerację oraz odbudowę tkanek — wspomaga anabolizm. Na tym nie kończą się jednak właściwości lecznicze tego produktu. Dowiedziono, że serwatka sprawdza się świetnie przy infekcjach, pomaga pozbyć się alergii różnego typu, pozwala wyregulować pracę jelit oraz poprawia funkcjonalność żył i tętnic.

Na co pomaga koktajl na bazie białka serwatkowego?

Dostarczenie dodatkowej porcji białka, chociażby w postaci sproszkowanej serwatki, pozwala uzupełnić niedobory. Właściwe odżywienie organizmu wpływa pozytywnie na mięśnie, skórę oraz funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Pozytywny wpływ serwatki odnotowano również w odniesieniu do włosów. Picie serwatki pozwala wzmocnić je od środka. Z kolei serwatka na włosy stosowana zewnętrznie, w postaci domowej roboty odżywek i masek, wygładza włosy oraz dodaje im zdrowego blasku. Kolejną zaletą stosowania tego suplementu jest korzystny wpływ serwatki na stawy. Jednak tym, co najbardziej interesuje większość osób, od gwiazd Hollywood po sportowców i kulturystów, jest potwierdzony wpływ serwatki na proces odchudzania.

Odchudzające właściwości serwatki — co robi białko?

Ze względu na swoje wartości odżywcze, czyli wysoką zawartość białka (a w nich obecność wszystkich niezbędnych aminokwasów) przy niskiej kaloryczności, serwatka z mleka krowiego to doskonały suplement do stosowania podczas redukcji. Proces redukcyjny zakłada stosowanie diety oraz wprowadzenie aktywności fizycznej, które mają zapewnić organizmowi deficyt energetyczny. Niestety, organizm podczas takiego deficytu może zacząć uzupełniać odżywcze braki poprzez trawienie własnych białek organizmu. Dochodzi wówczas do utraty wagi kosztem masy mięśniowej zamiast tłuszczu. Odbija się to negatywnie na wyglądzie sylwetki oraz na tempie naszego metabolizmu. Tym procesom można jednak przeciwdziałać.

Białko serwatkowe wykazuje działanie antykataboliczne, spożywanie go jest zatem swoistą ochroną mięśni przed rozpadem. Suplement uzupełnia po treningowe braki protein. Nie stanowi przy tym bogatego źródła tłuszczów czy węglowodanów, zatem skutecznie wspomaga proces odchudzania.

Można powiedzieć, że serwatka, w połączeniu z treningiem buduje mięśnie, przyczynia się do osiągnięcia wymarzonej sylwetki, a nawet w niektórych sytuacjach przyczynia się do zwiększenia siły mięśni. Serwatka wzmaga anabolizm, nie dotyczy to jednak tłuszczu, który zostaje stopniowo spalony. Dodatkową zaletą picia serwatki lub spożywania jej w formie suplementu jest zapewnienie organizmowi uczucia sytości. Zniechęci Cię to do sięgnięcia po nadprogramowe przekąski.

Które białko serwatkowe na odchudzanie?

Serwatka sproszkowana w postaci suplementu na redukcję powstaje w wyniku poddania serwatki pewnym procesom fizycznym. W ich efekcie produkt traci większość tłuszczu i laktozy. W zależności od zawartości białka, gotowe serwatkowe suplementy diety można podzielić na trzy kategorie. Są to:

Które biakoło serwatkowe wybrać na odchudzanie
  • WPC — koncentrat białka serwatkowego, zawierający ok. 80% białka,
  • WPI — izolat białka serwatkowego, z zawartością 85-90% białka,
  • WPH — hydrolizat białka serwatkowego, który wyróżnia się zawartością od 90 do nawet 100% białka w składzie.

Odzywki na bazie białka serwatkowego w poszczególnych formach różnią się od siebie również ceną. Najtańszy jest WPC. Poleca się go do redukcji osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tego rodzaju suplementami diety i nie mogą sobie pozwolić na duże wydatki. WPC to korzystny kompromis pomiędzy ceną a skutecznością produktu. Odczuwalnie droższy, ale zarazem „czystszy” – WPI. Ten produkt jest najczęściej polecany jako suplement wspomagający anabolizm i chroniący mięśnie przy redukcji. Izolat białka serwatkowego jest lepiej i szybciej przyswajalny niż koncentrat. Jest również, bogatszy w białko. Można z powodzeniem stosować WPC oraz WPI zamiennie lub suplementować mieszaninę obu tych białek serwatkowych. Najdroższym rozwiązaniem na redukcję jest WPH, czyli hydrolizat białka serwatkowego. Charakteryzuje się on najlepszym współczynnikiem wchłanialności oraz najwyższymi właściwościami odżywczymi, to właśnie białko WPH najczęściej stosowane jest przez sportowców na spalanie tkanki tłuszczowej. 

Szybka regeneracja i wzrost masy mięśniowej Dzikie Białko SFD NUTRITION

Czy serwatka jest szkodliwa – skutki uboczne

Stosowanie suplementacji białkiem serwatkowym podczas redukcji jest bardzo bezpieczne, o ile nie przekraczamy zalecanej dawki produktu. Większość osób, stosujących to białko odżywcze, nie odczuwa żadnych skutków ubocznych po spożyciu serwatki. Niepożądane sensacje żołądkowo-jelitowe, takie jak: wzdęcia, bóle brzucha, gazy, zdarzają się zazwyczaj u osób, które spożywają zbyt duże ilości białka serwatkowego. Jeśli więc stosujesz się do zalecanych dawek serwatki, a odczuwasz zaburzenia jelitowe, rozważ alergię pokarmową na białka serwatkowe i skontaktuj się z lekarzem.

Budowa muskulatury i redukcja tkanki tłuszczowej białkiem serwatkowym

Czy białko serwatkowe pomaga chudnąć?

Organizm człowieka potrzebuje dużej porcji energii, aby rozłożyć białko na wchłaniane aminokwasy egzogenne te których organizm sam nie produkuje, wywołuje to w organizmie deficyt kaloryczny, który zmusza organizm do czerpania energii ze zmagazynowanych pokładów tkanki tłuszczowej.

Jakie białko serwatkowe na odchudzanie?

Najlepsze białko serwatkowe nie powinno zawierać cukru i dużej ilości węglowodanów. Najlepsze są hydrolizaty białka serwatkowego WPH lub nieco tańsze izolaty białka serwatkowego WPI, zawierają one poniżej 1 grama tłuszczów w porcji, a słodycz koktajlu uzyskiwana jest dzięki sukarozie, której organizm nie magazynuje.

Izolat białka co to?

Izolat biała serwatkowego uzyskiwany jest z mleka krowiego, od którego oddziela się tłuszcz i cukier a następnie serwatka zostaje osuszona. Dzięki temu procesowi, wyizolowane proteiny stanową doskonałe źródło białka bez tuczących składników.

Najczęściej wybierane przez sportowców:

Aktualizacja: Lipiec 2021

ZOSTAW OPINIE

Zostaw opinie
Please enter your name here

spis treści:

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Jak szybko schudnąć bez diety? Proste zasady

Odchudzanie nie należy do przyjemnych rzeczy, za każdym razem wiąże się z ograniczeniami i brakiem swobody żywieniowej. Czy jest skuteczny sposób na redukcje bez odmawiania sobie przyjemności?

Dieta ketogeniczna efekty, jadłospis i zasady

Dieta ketogeniczna ma swoich zwolenników i przeciwników, trzeba jednak przyznać, że przeprogramowanie organizmu jest możliwe. Tłumaczy się to wtedy, mówiąc "Ty to masz lepszą przemianę materii".

Kreatyna na odchudzanie – fakt czy mit? Co daje na redukcji?

Istnieje wiele wątpliwości w obszarze odchudzającego działania kreatyny. Wyjaśniamy, w jaki sposób kreatyna przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej.

Zobacz również:

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Zaangażowanie dużej ilość mięśni wiąże się z wysiłkiem, jednak jeżeli zależy Ci na szybkich efektach bez chodzenia na siłownie, to skakanka jest idealnym wyborem. Dowiedz się dlaczego.

Witamina B12 dla wegetarian i wegan

Wegetarianizm jak wiadomo wyklucza z jadłospisu jakiekolwiek mięso. To jednak jest głównym nośnikiem witaminy B12. Czym grozi niedobór B12, czy można tę witaminę przedawkować? Jakie są właściwości kobalaminy?

Ćwiczenia z gumami oporowymi — wszystkie ćwiczenia

Gumy potrafią zastąpić profesjonalny zestaw w domowym zaciszu. Ćwiczenia z dobrze dobraną gumą treningową podnoszą efektywność rezultatów. Kompaktowa wielkość pozwala na korzystanie z fitness taśm nawet w pracy.

Dieta białkowa a odchudzanie, ile można schudnąć w tydzień?

Białko jak powszechnie wiadomo jest materiałem budulcowym w organizmie. Synteza białka wymaga od organizmu dużo energii, można ten fakt skutecznie wykorzystać przy diecie redukcyjnej.

Polecane wpisy:

Co daje picie oleju lnianego? – wszystkie właściwości

Picie oleju lnianego w dopuszczalnych dawkach ma cudowne działanie na ludzki organizm. Przeciwdziała wielu chorobom, wspiera pracę mózgu, odchudza, ale to dopiero początek zdrowotnych właściwości oleju lnianego.

Poranne ćwiczenia rozciągające i odchudzające – jak je wykonać?

Codzienna poranna gimnastyka rozciągająca ciało przynosi sporo przydatnych korzyści. Aby zmienić swoje życie, wystarczy 15 minut dziennie, nawet wykonując poranna czynności.

Dieta cukrzycowa co wolno a co nie? Co jeść? Czego unikać?

Nie tylko cukier jest słodki, istnieją inne substancje słodzące, którymi można klasyczną sacharozę zastąpić. To łatwy sposób, aby życie znów nabrało słodkiego smaku.

Produkty wysokobiałkowe – jadłospis wysokobiałkowy

Białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w organizmie. Działa od odchudzania po budowę muskulatury, ale czym różnią się różne rodzaje białka i jak wybrać to najbardziej skuteczne?

Probiotyki na odchudzanie – dieta probiotyczna, dla kogo? co jeść?

Diety bywają bardzo wymagające i rygorystycznie zabraniają jedzenia wszystkiego, na co mamy ochotę. Stosowanie probiotyków jak się okazuje bywa bardzo pomocne przy zrzuceniu zbędnej masy ciała.

Jak szybko schudnąć bez diety? Proste zasady

Odchudzanie nie należy do przyjemnych rzeczy, za każdym razem wiąże się z ograniczeniami i brakiem swobody żywieniowej. Czy jest skuteczny sposób na redukcje bez odmawiania sobie przyjemności?

Masło orzechowe a odchudzanie – czy tuczy na redukcji?

Masło orzechowe ma wiele cudownych właściwości. Wdrożenie do codziennego posiłku 2-3 łyżek mają zbawienny wpływ na sylwetkę, samopoczucie i wiele innych cech, które opisujemy.

Witaminy i minerały dla seniora – jakie wybrać?

Witaminy i minerały w każdym wieku są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Z czasem jednak potrzeba innych dawek bo przyswajalność się zmienia

Ćwiczenia na pośladki w domu – szybkie efekty, skuteczny trening

Wyszczuplenie ud wymaga pracy, cierpliwości i ćwiczeń. Wykonywanie konkretnych treningów ujędrni i podkreśli twoje wypukłości co może z pewnością przydać się w czasie letnich wakacji.

Dieta ketogeniczna dla początkujących – zasady, efekty i jadłospis

Dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, najtrudniej jest przejść przez proces adaptacji, który może trwać nawet miesiąc. Jak się nie poddać i dotrwać do zaskakujących efektów odchudzania?

Witaminy wspomagające odchudzanie – jakie wybrać?

Witaminy w naszym organizmie odgrywają kluczowe role, jedną z nich, jest tempo metabolizowania cukru i tłuszczu. Wymieniamy, które konkretnie witaminy trzeba spożywać, aby uzyskać szybkie efekty.

Co na apetyt dla seniora? Jak pobudzić apetyt u osoby starszej?

Nikomu nie trzeba mówić, jak ważne jest jedzenie i dostarczenie wartości odżywczych do organizmu. Seniorzy z brakiem apetytu nawet nie czują głodu, a brak jedzenia może powodować apatię i obniża znacząco odporność organizmu.